Критерії професійної компетенції поведінкових аналітиків

Освіта

отримав повну загальну середню освіту або середню спеціальну освіту

Освіта в сфері АВА

Успішно пройшов програму підготовки інструкторів (аналог RBT®) або знаходиться в процесі навчання на будь-якій сертифікованій програмі підготовки поведінкових аналітиків (аналог BCBA® або BCaBA®)

Вимоги до професійної діяльності

  • практикує не менше ніж з 2 клієнтами
  • обов’язково практикує під постійним кураторством або супервізією фахівця рівня BCBA® чи прирівненого до нього

Сфери компетенції

  • реалізує індивідуальну програму клієнта
  • веде необхідну документацію
  • дотримується в практичній діяльності процедуральної цілісності

Освіта

отримав вищу освіту за однією із спеціальностей: педагогіка, корекційна педагогіка, психологія / спеціальна психологія, соціальна педагогіка

Освіта в сфері АВА

успішно пройшов повну сертифіковану програму підготовки поведінкових аналітиків (аналогBCBA® або BCaBA®)

Вимоги до професійної діяльності

  • має не менше ніж 40 годин супервізій у фахівця рівня BCBA® чи прирівненого до нього.
  • бере супервізії у фахівця рівня BCBA® чи прирівненого до нього.
  • проводить функціональний аналіз поведінки під супервізією.

Сфери компетенції

  • надає консультації
  • проводить оцінку навичок клієнта
  • проводить функціональний аналіз поведінки під супервізією
  • розробляє індивідуальну програму клієнта
  • розробляє план корекції та формування поведінки
  • проводить тренінг персоналу та батьків
  • веде звітність

Освіта

отримав вищу освіту за однією із спеціальностей: педагогіка, корекційна педагогіка, психологія / спеціальна психологія, соціальна педагогіка

  • підтримує рівень кваліфікації відповідно до вимог етичних стандартів та правил професійної практики національної та міжнародних організацій.
  • проводить функціональний аналіз поведінки.

Освіта в сфері АВА

  • успішно пройшов повну сертифіковану програму підготовки поведінкових аналітиків (аналог BCBA® або BCaBA®)
  • має сертифікат рівня BCBA®/BCaBA® чи прирівнений до нього.

Вимоги до професійної діяльності

  • підтримує рівень кваліфікації відповідно до вимог BACB® (https://www.bacb.com/)
  • бере супервізії за необхідністю

Сфери компетенції

  • надає консультації та супервізії
  • проводить оцінку навичок клієнта
  • проводить функціональний аналіз поведінки
  • розробляє індивідуальну програму клієнта
  • розробляє план корекції поведінки
  • проводить тренінг персоналу та батьків
  • веде звітність

ВАЖЛИВО

парапрофесіонали, спеціалісти суміжних професій, батьки – не є спеціалістами в сфері прикладного аналізу поведінки та не можуть надавати в ній послуги (виключенням є відповідність до критеріїв зазначених вище)